Gillette had jarenlang als slogan 'the best a man can get'. Tegenwoordig heeft Gillette de Venus lijn, die speciaal gericht is op ladyshaves voor vrouwen. Ook worden nieuwe gels gemaakt die betrekking hebben op beide geslachten. Venus scheermesjes werden gelanceerd op 18 april 2001. De marketingcampagne was met name gericht op ultra gladde benen voor vrouwen. Venus scheermesjes is de marktleider op het gebied van ladyshaves in de wereld met bijna 40 miljoen vrouwelijke klanten.
Venus scheermesjes zijn ontworpen voor alle leefstijlen die op zoek zijn naar het perfecte scheerresultaat, gladde nazorg, maar ook voor een snelle scheersessie. Het is erop gericht om vrouwen zo vrouwelijk mogelijk te laten voelen op een sexy, zelfbewuste wijze. De agressieve marketingcampagne is een kenmerk van Venus scheermesjes. Concurrentie kan dit niet altijd waarderen hoe Gillette hun vrouwelijk product in de markt zet. De snelle reeks van nieuwe producten steekt hen ook, maar Venus geeft aan dat zij nieuwe technieken zo snel mogelijk op de markt willen zetten en daarin vooruitstrevend is. Dat Gillette na de succesvolle mannenproducten nu ook lijdend is op het gebied van vrouwen geeft volgens hen weer hoe hoogstaand de kwaliteit van de Venus scheermesjes is. Ook heeft Gillette grotendeels het natscheren bij vrouwen geïntroduceerd. De vrouwvriendelijke wanden op het scheermesje zorgen voor optimaal gebruik. Het is gericht op het scheren van oksels, bikinilijn en met name benen. De Venus lijn heeft ook een epilator uitvoering voor het gladste resultaat. Deze heet de naked skin ISL en kost maar liefst 249 euro in de winkel.
Wat is het beste Venus model en waar zijn de scheermesjes op gebaseerd? Klik op de banner en weet waarom!
Terug naar overzicht